OSLO resan i bild & OUTFIT

Igår kom jag hem igen efter att ha varit torsdag-måndag i Oslo. Det var jag och Jona som åkte och vi hälsade på och bodde hos min bästa vän Erica och hennes norska Marius.

Och här kommer nu bilder från dag 1 i Oslo och min outfit från dag 1 🙂

VOG_0023

Jag hade mycket tid för mig själv först på tåget till Hesa flygplats och sen på själva flygplatsen innan Jona kom. Men jag hade det bra och passade på att blogga samt kolla youtube videos. Jag prenumererar på fler youtubers än vad jag hinner titta på…

VOG_0028

När Jona kom till flygplatsen åt vi middag. Jag tog en laxsallad och Jona en pasta carbonara.

När vi anlänt till Erica och Marius lägenhet tog vi det bara lugnt, kollade film, åt kex med ostbricka och bara myste. Trots att flyget till Oslo bara tog en timme så var vi rätt sluta och trötta både jag och Jona.

sandraemilia, outfit, fashionista, oslo, traveling, muoti blogi

Pigga och krya åkte vi på fredag in till centrum. Där började vi med att luncha på en italiensk restaurang som heter Mamma Mia. Direkt efter tyckte jag det var en bra idé att knäppa några outfit bilder.

sandraemilia, outfit, fashionista, oslo, traveling, muoti blogi, dots, wrap dress, french inspired

Väskan och wrap klänningen panikköpte jag innan resa på Gina, haha. Kände att jag behövde något nytt och både väskan och klänningen hade jag tittat länge på inne på Gina. Så det fick det då också bli!

Måste säga att jag var riktigt nöjd över min outfit. En perfekt gå på stan när det är kallt outfit. Under Mom jeansen som är ganska lösa på benen fick jag plats med ett par strumpbyxor. Under klänningen hade jag en tunn polo och på klänningen en lurvig kofta och sen på det ännu min gråa kappa. Och på huvudet min skepparmössa i ull. Med andra ord en prefekt lager på lager look som höll mig varm!

Kände mig dock lite fransk i den prickiga wrap klänningen och de röda läpparna.

VOG_0061

Oslo var sååå vackert med all julpynt!

VOG_0078

Vi var självklart och kollade in både operan och här, det kungliga slottet.

VOG_0083

Utsikten från slottet är ju inte helt fy skam!

VOG_0084

Oj oj så mycket gott vi ätit under resans gång!

sandraemilia, oslo, finnair, traveling, muoti blogi, finland 2

Alltså hur mysigt är det inte på gågatan i Oslo centrum den här tiden på året?!

VOG_0089

Fredag kväll var det dags för julmarknad. Jag kände mig som ett litet barn när vi gick där! Små röda trä”stugor” som sålde allt från vantar och mössor till karamelliserade äpplen och mandlar.

VOG_0102

VOG_0111 julmarknad, oslo, sandraemilia

Haha han ser inte så road ut killen där… Men de sålde nog det godaste jag smakat! “Brända mandlar”! Jag köpte inget (lite måste man väl tänka på formen även fast man är på resa, haha) men man fick smaka från flera stånd (jag tog från alla såklart! 😉 ) och alltså de var helt ljuvlig goda!

VOG_0111 julmarknad, oslo, sandraemilia 2

Måste testa göra dem själv nån gång! Borde ju bli supergott med bara honung istället för vitt socker!

VOG_0114

Erica & Marius och något sorts våffel pinnar vi testade. Riktigt goda med kanel och socker på! Ja nää det var nog ingen hälsoresa det där inte, haha… Och för er som undrar har jag och Erica varit vänner sen 7 års ålder ungefär ♥

Follow:

4 Comments

1. 13/12/2017 / 08:12

Vilken underbar resa ni haft!! Hihi, känns som att outfiten är lite Vanja Wikström-inspirerad!! 😀 Den är superfin!

• Sandra Holmäng
      13/12/2017 / 14:44

Jaa verkigen! 😀 Hehe men JAA har inte tänkt på det själv men nu när du säger det så!! 😀 Tack! 🙂

2. 14/12/2017 / 15:19

Så fina bilder och vilken mysig resa ni verkar ha haft! Oslo är så fint 🙂

• Sandra Holmäng
      14/12/2017 / 15:25

Tack! 🙂 Jaa men verkligen!